Je medewerkers aan de slag als ambassadeur!
Je medewerkers als ambassadeur aan de slag! Stel je bent op zoek naar een avontuurlijke fietsreis op Cuba, of je zoekt voor jouw organisatie een betrouwbare trainingspartner. Je Googled op het onderwerp en verschillende bedrijven passeren de revue. Je ziet op Facebook een advertentie van een avontuurlijk reisbureau en op Instagram een gepromoot verhaal over […]
Lees meerDe kracht van storytelling
Een verhaal is een hele krachtige manier om mensen te raken en om ervoor te zorgen dat ze bereid zijn iets te kopen of te doen wat ze zonder de ‘story’ nooit hadden gedaan. Rob Walker, journalist bij de New York Times Magazine startte een onderzoek naar de kracht van storytelling. Hij kroop achter zijn […]
Lees meerStorytelling inspireert
Storytelling inspireert “We moeten dringend iets met storytelling gaan doen. Dat doe jij toch?” Als ik dan om de tafel zit bij mijn opdrachtgever merk ik hoe breed het begrip storytelling is. De ene klant wil graag een corporate story waarbij de ontstaansgeschiedenis van zijn bedrijf op een aansprekende manier wordt weergegeven. De andere […]
Lees meerSocial Storytelling scoort in Google!
Social Storytelling scoort in Google! De tijd dat je Google direct naar je site leidde met slimme zoekwoorden en meta descriptions is al een poos voorbij. Dankzij de update van Google’s algoritme-update Fred, maakt relevante content hét verschil. Fred rekent zonder pardon af met websites die vol staan met waardeloze, niet relevante content en advertenties […]
Lees meerCreëer ambassadeurs met bevlogen medewerkers
“Kun je ons helpen met het opzetten van onze online communicatie?”, vraagt een klant.” Tuurlijk, doe ik graag! Een belangrijk doel voor mijn klant is het verhogen van hun online zichtbaarheid en ‘engagement’; oftewel bevlogenheid. Zichtbaarheid vergroten met social storytelling Om de zichtbaarheid te vergroten werken we op basis van de gekozen strategie een contentplan […]
Lees meerMaak van je pitch een spannend verhaal.
Maak van je pitch een spannend verhaal! Herken je dit? Iemand vraagt: “En wat doe jij?” en dat je dan gaat vertellen wat je doet en hoe je dat doet… en je ziet dat de ander steeds glaziger gaat kijken, zijn aandacht neemt af, verdwijnt… Je weet zeker dat hij je pitch niet zal onthouden […]
Lees meerHeb jij je kernverhaal al verteld?
Heb jij je kernverhaal al verteld? Storytelling is een ideale manier om je zichtbaarheid te vergroten, om meer van jezelf te laten horen en om je klanten te betrekken bij dat wat je doet. Het is interessant te vertellen waarom jij ondernemer bent geworden, waarom je voor dat vakgebied hebt gekozen en wat je […]
Lees meerStorytelling: waarom een verhaal wél raakt.
Storytelling: waarom een verhaal wél raakt! Ken je dat? Je luistert naar een presentatie of lezing waarvan je je achteraf eigenlijk niks meer kunt herinneren. Hoe komt dat toch? Heel eenvoudig: je wordt niet geraakt. Om mensen te raken moet je verhalen vertellen. Maar…waarom zou je verhalen vertellen als de feiten voor zich spreken? […]
Lees meer