Heb jij je kernverhaal al verteld?
Storytelling is een ideale manier om je zichtbaarheid te vergroten, om meer van jezelf te laten horen en om je klanten te betrekken bij dat wat je doet.
Het is interessant te vertellen waarom jij ondernemer bent geworden, waarom je voor dat vakgebied hebt gekozen en wat je drijft om er elke dag mee bezig te zijn. Vertel je verhaal met gevoel en laat emoties niet achterwegen. Lezers of kijkers kunnen met je meeleven en zullen je verhaal niet snel vergeten.
Wil je op een goede manier aan de slag met storytelling? Start met je founding story: je kernverhaal. Vertel waar het allemaal mee begon. Wat jou deed besluiten je bedrijf op te richten. Of om dat ene bedrijf over te nemen. Wat deed er pijn? Waar droomde je van? Waar werd je blij van?
Marketing is no longer about
the stuff you make,
but about the stories
you tell.
Seth Godin
Vat dit verhaal samen in een kernverhaal met karakters (een van hen ben jij) en een omgeving waar het verhaal zich afspeelt. Zorg voor een spannend plot en vergeet je thema niet toe te voegen. Een thema is datgene wat je de lezer wilt meegeven. Een waarde die voor jou belangrijk is. Som niet enkel feiten op maar voeg emoties toe, weet te verrassen.
Vind je dit moeilijk?
Geen probleem. We helpen je graag. Met behulp van de storytelling canvasmethode ontdekken we je kernverhaal met de bijbehorende waardes. Op basis van die kernwaardes kunnen we ook andere verhalen vertellen en delen. Op je website, sociale media, nieuwsbrief en onlife.
Founding story van Lego.