Mascha Rongen: Inge’s advies is een schot in de roos!
Vanaf oktober adviseert Inge Van der Borght van Qlipp storytelling ons op het gebied van branding, storytelling en sociale media. Haar advies in combinatie met een enthousiaste stagiair Jewel is een schot in de roos. Laatst raadde zij ons aan om Pinterestborden op te zetten zodat het keuzetraject van onze klanten prettiger en actiever kan verlopen.Onze klanten zijn door […]
Lees meerHij zei: “ik heb veel aan je gedacht de laatste tijd”.
Hij zei: “ik heb veel aan je gedacht, de laatste tijd.” Afgelopen zaterdag loop ik door de winkelstraat van Venray, dat mag dan nog. Het voelt een beetje als een geforceerd feestje… alles lijkt er te zijn, maar toch is het niet echt gezellig. De kerstverlichting doet haar best. De oliebollenkraam verspreidt haar weeïge, […]
Lees meerInge denkt echt met je mee, ze is veelzijdig en heeft heel snel een beeld van de branche waarin ik actief ben.
Anke Spee – Speltherapeut – Zelfstandig ondernemer “De training heeft mijn praktijk een boest gegeven. Ik heb ontdekt dat ik er met mijn bedrijf zeker mag zijn. Het past bij mij wat ik nu uitstraal, het klopt zowel aan de buiten- als aan de binnenkant. Alles is nu in balans en het ene versterkt […]
Lees meerHaar vinger hangt boven de deleteknop…
Haar vinger hangt boven de deleteknop. Die verstijft zelfs een beetje bij het idee. Ze heeft er ook zoveel tijd inzitten… moet ze dit nu zomaar verwijderen? Sinds vorige week is ze bezig met het schrijven van haar post op LinkedIn. Het kost haar vreselijk veel tijd. Nu moet ze afronden, het wordt al […]
Lees meerRoel Groetelaers – creatief, conceptdenker horeca
“Wat ik heel fijn vind is: jij kunt je heel goed inleven in heel veel mensen, en met hetgeen waar zij mee bezig zijn. Dat is echt jouw kracht.” Inge: Wat was de aanleiding om de training “Branding” te volgen? Roel: Voor ons was het fijn om te weten vooral: wat is onze identiteit? Wie zijn wij? […]
Lees meerDe tijd tikt je voor en tikt je tegen
De tijd tikt je voor en tikt je tegen Hoe schaarser je tijd, hoe belangrijker het is dat je je tijd besteedt aan bezigheden die je gelukkig maken. Natuurlijk moet jij ook tijd besteden aan zaken waar je niet per sé door vervult raakt. Ik word persoonlijk niet blij van supermarktboodschappen, administratie of poetsen. Veel liever wroet ik in […]
Lees meerKeep quiet
Zaterdag kwam dit prachtige kuiken uit het ei gekropen. Het ging niet vanzelf. Ze was vrijdag al begonnen met het tikken van een gaatje in haar omhulsel. Ik kon haar horen piepen, ik sprak terug. Toch liet ik haar haar gang gaan. Ik dacht dat ze het graag zelf wilde doen.Tot ik merkte dat het […]
Lees meerOma Mol geeft het antwoord
Op een dag was de Schepper bijna klaar met de schepping.Hij wilde de laatste hand leggen aan het onderwerp “Mens” maar hij zat met een probleempje.Heel graag wilde hij ‘het inzicht dat de mens zijn eigen werkelijkheid creëert’; goed verbergen. Want vond de Schepper, de mens mocht dit inzicht pas ontdekken als hij eraan toe […]
Lees meerHeb het leven lief
Leef als een kindVan de wind en van de liefdeEn herken de open blikIn de ogen van een vreemdeDans met de maanSla je armen om de sterrenGa je dromen achternaOp de maat van de seizoenen ‘Heb het leven lief’Zong Liesbeth List met een prachtige krachtige stem. De ene periode in mijn leven is het makkelijker […]
Lees meerJe medewerkers aan de slag als ambassadeur!
Je medewerkers als ambassadeur aan de slag! Stel je bent op zoek naar een avontuurlijke fietsreis op Cuba, of je zoekt voor jouw organisatie een betrouwbare trainingspartner. Je Googled op het onderwerp en verschillende bedrijven passeren de revue. Je ziet op Facebook een advertentie van een avontuurlijk reisbureau en op Instagram een gepromoot verhaal over […]
Lees meerDe kracht van storytelling
Een verhaal is een hele krachtige manier om mensen te raken en om ervoor te zorgen dat ze bereid zijn iets te kopen of te doen wat ze zonder de ‘story’ nooit hadden gedaan. Rob Walker, journalist bij de New York Times Magazine startte een onderzoek naar de kracht van storytelling. Hij kroop achter zijn […]
Lees meerStorytelling inspireert
Storytelling inspireert “We moeten dringend iets met storytelling gaan doen. Dat doe jij toch?” Als ik dan om de tafel zit bij mijn opdrachtgever merk ik hoe breed het begrip storytelling is. De ene klant wil graag een corporate story waarbij de ontstaansgeschiedenis van zijn bedrijf op een aansprekende manier wordt weergegeven. De andere […]
Lees meer