Ik drijf in het bubbelbad.
Tussen mijn wimpers door zie ik meerkoeten, aalscholvers en ganzen druk zwemmen en snateren in de natuurvijver.
Wat een weldaad voor huid en geest.
Deze sauna en wellness ligt aan het Nationale Park Hoge Kempen.
Elke windstreek verrast met een uniek beeld.
Kijk ik naar het noorden dan zie ik een groot wit gebouw dat rechtstreeks uit het land der Azteken lijkt te komen.
Het zuiden is een tuin met wilde bloemen, salie, tijm en andere kruiden eindigend in de grote natuurvijver.
Richt ik mijn blik naar het westen dan zie ik verschillende sauna’s gebouwd uit natuursteen met in het midden mijn lievelingssauna, de Temazcal, of beter gezegd de Mexicaanse zweethut.
In deze sauna wordt een groot vuur gestookt waar je omheen zit.
Als je me een beetje kent, weet je dat ik van kampvuurtjes stoken houd.
De ceremonie die hierbij hoort laat je stilstaan bij wat je diepste wens is en leert je te vragen om dat wat je nodig hebt.
Aan het einde van de dag zit ik op het terras met mijn toffe nichtje en zie ik de eigenaar Jean-Luc lege glazen ophalen.
Het raakt me dat een van de rijkste mensen van België met een niet te stoppen enthousiasme zijn droom heeft waargemaakt door deze unieke wellness te creëren, zelf glazen ophaalt.
Ik vind het slim, juist door dit te doen, is hij op een natuurlijke manier in contact met zijn medewerkers en gasten.
Hij knoopt regelmatig een praatje aan, vraagt wat de omgeving met je doet hoe het met je gaat.
Hij is vriendelijk, bescheiden en geïnteresseerd.
Ik denk aan mijn eigen bedrijf, mijn klanten.
Hoe vaak stel ik belangstellende vragen?
Weet ik hoe het met ze gaat?
Weet ik of ik kan helpen bij hun welzijn en bij het verbeteren van hun zichtbaarheid en herkenbaarheid?
Is hun branding en storytelling nog op orde?
Of willen ze met me sparren over bepaalde thema’s?
Eerlijk is eerlijk, ik weet het niet van al mijn klanten.
Maar mocht jij graag met me delen hoe je ervoor staat, dan ben je van harte welkom. Ik ruim met plezier de lege glazen op.
Ondertussen heb ik de training "In 6 dagdelen zichtbaar en herkenbaar met je eigen verhaal" ontwikkeld voor kleine groepen, kijk maar eens, misschien spreekt het je aan.
https://www.qlipp.nl/zichtbaar-en-herkenbaar-met-je-eigen-verhaal-live/
Ontdek in 6 dagdelen hoe je extra klanten aantrekt dankzij oprechte Personal Branding en authentieke Storytelling.
Een fijne live mini-groepstraining: 'Zichtbaar en Herkenbaar met je eigen verhaal!'
Oh ja, het motto van Elaisa wellness is, ‘connect to your inner nature’, dat is me gisteren wel gelukt. 🙂