De eerste keer dat ik Simone spreek is op een verjaardagsfeest.
Ze is nadrukkelijk aanwezig en weet de stillere bezoeker bij het gesprek te betrekken.
Blauwe ogen, feloranje droge krullenbol, net niet mollig.
Ze heeft het hoogste woord en vult haar glas regelmatig met Merlot.
Wat ze me die avond niet vertelt is
dat ze al ruim een jaar zonder noemenswaardige opdrachten zit.
Af en toe wordt ze voor een klusje benaderd,
niet eens het werk wat ze graag wil doen.
Haar partner had die ochtend gevraagd of ze al aan haar pensioen was begonnen.
Een slechte grap.
Tot dan toe had hij zich op de vlakte gehouden over haar bedrijf,
de sneer kwam behoorlijk binnen.
Tranen sprongen in haar ogen, van onmacht en boosheid…
en omdat hij precies verwoordde waar ze zich voor schaamt.
Het gaat gewoon niet goed.
Het bedrag dat ze van haar werkgever meekreeg nadert de bodem.
"Hoe zou het zijn als je plezier hebt in de omgang met je klanten?
Als je ziet dat ze dankzij jou flinke stappen zetten?
Dat het tijd is om je tarieven te verhogen.
Ook al vind je dat spannend,
je merkt dat jouw klanten het helemaal okay vinden.
Ze komen graag terug.
Klanten komen via via,
een steeds groter aantal komt via je website.
Ze voelen zich aangesproken over wat je op je homepage en salespagina vertelt.
Sterker nog, ze hebben het gevoel dat je in hun hoofd en hart kijkt.
Met een grote glimlach scroll je door je agenda en zie je alle afspraken voorbijkomen.
Ook zie je het verrassingsweekend dat je hebt georganiseerd voor je lief.
Hij weet van niets,
je betaalt het 100% met de opbrengsten van je bedrijf.
Je verheugt je al op zijn verbaasde en blije gezicht.
Je weet op dit moment eigenlijk niet precies wie jouw ideale klant is.
Laat staan dat je weet waar je hem precies mee kunt helpen.
Je hebt geen concreet plan.
Je branding is niet duidelijk,
dat blijkt wel doordat je werk aangeboden krijgt
dat eigenlijk niet bij je past en
dat je niet leuk vindt.
Je hebt geen idee hoe je op een natuurlijke manier zichtbaar kunt zijn.
Je weet niet hoe je je eigen verhaal kunt vertellen.
Of hoe je klantverhalen kunt inzetten om opdrachten te krijgen."
Met oprechte storytelling laat je zien wie je bent en
word je woest aantrekkelijk voor de klanten die bij jou passen.
Sterker nog, ze kiezen jou!
Voel je dat het tijd is om op jouw eigen manier klanten aan te trekken?
Dan is mijn "In 100 dagen meer klanten" programma exact wat je nodig hebt.
Ik ga je helpen om op jouw unieke, authentieke manier te communiceren,
waarbij storytelling je geheime wapen is
zodat je de leukste mensen aantrekt.
Kijk hier wanneer de volgende training begint.
Klinkt dit je als muziek in je oren?
Dan kom ik graag met je in gesprek om te kijken óf en hoe ik je daarbij kan helpen.
Mail me met het woord '100' in de onderwerpregel en ik neem contact met je op.